اماکن تفریحی معروف در مشهد
نوشته شده توسط : ادمین
 

اماکن تفریحی معروف در مشهد

 

 

پارک جنگلی طرق در مشهد با وسعت تقریبی 186 هکتار واقع در بزرگراه شهید کلانتری مشهد با وجود گونه‌های گیاهی جنگلی و اشجار متنوع جاذبه مطلوبی را برای گردشگران تور لحظه آخری مشهد ایجاد نموده است. این پارک جنگلی دارای تیپ‌های درختی پهن برگ، مخلوط و سوزنی برگ بوده و اقاقیا و زبان گنجشک دارای بیشترین نوع در سطح این محدوده می‌باشد.در تور مشهد نوروز 95 حتما به این پارک بروید. افزون بر این درختهای متنوعی از قبیل افرا، نارون چتری، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، ارغوان، کاتالپا، سپیدار و سیب در این پارک دیده می‌شوند که تعداد آن‌ها نسبت به دیگر درختان کمتر است. این مکان در سال 1377ش با ایجاد یکصد هکتار جنگل دست کاشت از منابع طبیعی و ایجاد امکانات رفاهی – تفریحی به یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی در تور مشهد اسفند 94 تبدیل شده است. بخشی از این محیط اختصاص به کمپ طرق دارد که از سوی شهرداری مشهد امکاناتی برای مسافران تور مشهد نظیر سکوی برپایی چادر مسافرتی، فروشگاه، سرویس بهداشتی، روشنایی معابر و‌ زمین بازی کودکان در آن ایجاد گردیده است.

 

 

 

بوستان بابا قدرت در مشهد واقع در انتهای بلوار فرودگاه با وسعت حدود 20 هکتار در سال 1380ش احداث شده است. در سال‌های نخستین دهه 1340ش عملیات تاسیس جنگل‌های مصنوعی منطقه مزبور و متعاقب آن احداث فرودگاه مشهد آغاز گردید.در تور لحظه آخری مشهد این بوستان را از دست ندهید. از سال 1370ش این محدوده به عنوان کمپ زائر و تا پایان خرداد 1379 به عنوان ساختمان اداری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و سپس در سال 1380ش با انتقال این واحد اداری به مکانی دیگر به نام «بوستان بابا قدرت» جنبه عمومی یافت. امکانات این پارک در تور مشهد 95 در حال حاضر شامل پارکینگ، محوطه بازی کودکان، مکان بازی‌های کامپیوتری، سرویس بهداشتی و... است. محوطه‌های گلکاری شده، چمن و درختزار این بوستان اوقات مفرحی را برای زائرین تور مشهد و مجاوران شهر مشهد پدید می‌آورد.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: اماکن تفریحی معروف در مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: